Thursday, March 24, 2011

Class of Architecture


Hey guys sorry laa aku memang jarang update blog ni. macam takde function je. haha. Aku sebenarnya ade attend satu class basic architecture dekat UTM Skudai dengan sorang membe aku ni, Shafiq Shoki. Biasa la nak prepare utk diploma yg kedua aku -.- panjang cerita dye. haha. Kat UTM ni aku attend class ala2 tuition dengan student alam bina. Abg yg ajar kitorang ni Syukri name dye. Kat sini memang banyak la pengalaman yg kitorang dapat. First, kena la tawu nak buat sketching pakai free hand. Itupun kena pandai main dgn line yg tak seberapa susah la. Then software macam Autocad, Sketch up, photoshop, kerkythea pun kena kuasai jugak. Selalunya lepas dah buat plan dalam Autocad kena import dalam sketch up untuk naikkan jadi 3D. aku pun mula2 sumpah pening dengan benda2 ni. tapi bila dah selalu buat okay la jugak. Kerja yang dye bagi takde la banyak tapi makan mase jugak nak kira ape tu semua, biasa la beginner. haha. Btw hasil kerja ni semua memang 100% aku buat. Beginner2 pun kitorang dah buat plan untuk floorspace, warehouse, wakaf etc. siap naik 3D lagi. haha. Pejam celik dah sebulan lebih kot aku attend class ni. expression ? agak seronok la sebab rase macam architect berjaya pulak. hahaha. Ape lagi ? haa tengok la hasilnyaa :)


.Warehouse.


.Wakaf.


.Table.


.Floorspace.


.4741G keyboard.


.Nokia X6.

That's all tak bole lebih2. haha. have a nice day people :) goodnitee !

No comments:

Post a Comment